einde in zicht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annelies Schenk - WaarBenJij.nu einde in zicht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annelies Schenk - WaarBenJij.nu

einde in zicht

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

23 Mei 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar zijn we weer met een verslagje van de afgelopen paar weken.
Na de big trip met mijn fam, was het weer tijd voor serieuze zaken. Ik moest leren voor een aantal testen en ben op t moment druk bezig met mijn scriptie. De dagen zien er dan ook vrij eentonig uit deze paar weekjes. Vroeg opstaan, aan scriptie werken en sporten ofzo.
Natuurlijk is dit niet elke dag het geval geweest. Ook wij hebben hier uitbundig Koninginnedag gevierd. Allereerst was er woensdag 3 mei een borrel bij de Ambassadeur thuis. Dit was echt een hele leuke aangelegenheid. Veel expats en oudere mensen waren flink opgedoft om de ambassadeur een handje te schudden en te juichen voor de Koningin. Het was een tuinfeest met veel, Hollandse hapjes (bitterballen) en drank…… We hebben ons dan ook flink vermaakt met een groep van zo´n twintig studenten. Linda en de andere Veenendalers waren er ook, dus weer effe lekker bijgekletst. Zij vertelde dat er die avond een mode show van Diesel was in Menlyn ( duurste wijk van Pretoria), dus daar gingen we na de borrel naartoe. Erg gezellie!!!!!!
Die zaterdag was er nog een Koninginnefeestje, ditmaal georganiseerd door een aantal vrouwen van expats. Het werd gehouden op een country club en was ook weer lekker fout met al die Nederlanders!

Ook het tennis is gaat nog steeds erg goed. De intervarsity tegen drie andere universiteiten is succesvol verlopen en we staan volgens mij bovenaan de legeau. De coach (oud prof) vraagt me elke week wanneer ik nou precies wegmoet en of ik niet wat langer kan blijven, is wel een compliment.

Na al dat studeren, was het dit weekend wel weer eens tijd voor een klein tripje. Samen met Berte en Katie ( amerikaans meisje) hebben we een auto gehuurd en zijn naar Lesotho gereden. Berte reed de eerste 3,5 uur en daarna was het mijn beurt. Vond het best spannend, maar het viel allemaal reuze mee. Na een uurtje werd ik meteen aangehouden voor een controle, maar alles was ok. De laatste tien kilometer naar de Malealea lodge waren even spannend. Het was een dust road en ging flink bergafwaarts, maar de auto en wij hebben t overleefd.

De mensen bij de lodge waren heel aardig en we mochten zelfs in een traditionel rondavel slapen ipv goedkopere kamer. Dit was wel beter, want de avonden in Lesotho zijn heeel koud.
Die zaterdag morgen gingen we samen met een onze guide (een local van 17) door een Basotho village lopen. De kinderen kwamen continue naar ons toelopen en riepen naar ons. Ze wisten zelfs woorden als CHEESE en gingen klaarstaan voor een foto. We mochten zelfgemaakt bier proeven bij een dametje en hebben ook maar wat van d´r gekocht. Daarna bezochten we een museum en maakte de guide verse mint thee. Vervolgens bezochten we een basisschool en kregen we uitleg van een van de leraressen. Dit was wel heel indrukwekkend.
Het was zeker de moeite waard om zo´n village te hebben bezocht.
Aan het eind van de middag gingen we een Sangoma bezoeken(soort waarzegger). Ben nog nooit in 5 minuten zo afgezet!!!! Het oude dametje vertelde me dat ik heel gezond en strek was en zou blijven. Ik zou na mijn studie trouwen met iemand die ik nu al ken???? En twee kinderen krijgen. De kinderen zouden zonder zorgen opgroeien en ik zou een goede baan krijgen. ….Bijna hetzelfde vertelde ze aan Berte en Katie.
Die avond lekker gegeten bij de lodge en tussen de locals in de bar een wijntje gedronken.

Die morgen gingen we op tijd weer terug naar Pretoria. Berte kreeg een boete voor te hard rijden, wat ook een total rip off was, want ze verzonnen een snelheid en we moesten maar even meteen betalen, omdat het zondag was…..30 rand (4 euro)!!!!

Deze week ben ik weer druk bezig met mijn scriptie ed. De week daarna ook nog en moet ik beginnen met studeren voor mijn tentamens. Die zijn van 29 mei tot 2 juni. En op 8 juni vliegen Berte en ik naar Windhoek (Namibie). Daar gaan we van zuid naar t noorden en steken dan de border over om naar Zambia te gaan. Hier zal ik de Vic Falls gaan bezoeken en waarschijnlijk een BUNGYJUMP maken!!!!! Dus miss was dit wel het laatste verslag……….

  • 23 Mei 2006 - 13:11

    Je Tantetje R.:

    Ik zeg maar:
    YOEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
    Lijkt mij wel gaaf zo'n jump.
    We zien je!!

  • 23 Mei 2006 - 13:15

    Annemiek:

    Euhmm... dat dacht ik even niet he! We moeten nog veel daten als we allebei terug zijn, dus jij wordt gewoon heel erg goed vastgebonden aan dat elastiek en dan kom je gewoon weer levend terug! Haha!8)

    Wat een leuk verslag weer! Klinkt echt super! Hoop dat je genoeg foto's hebt gemaakt, want die kan ik dan gezellig komen bekijken!

    Tot snel! (nog maar een paar weekjes!)

    Dikke kus van je nichtje:)

  • 23 Mei 2006 - 13:16

    Annemiek:

    Euhm... wist niet dat mn moeder dat leuk vond...

    Hmm.. krijg ineens een idee voor een cadeau voor haar 50e verjaardag dit jaar... HAHA! 8)

  • 25 Mei 2006 - 17:19

    Alyssa:

    He Lies, zo te lezen heb je het nog prima naar je zin. Ik heb vannacht gedroomd dat ik op vakantie ging naar Zuid-Afrika! Maar helaas, het blijft waarschijnlijk bij dromen... Gister met de meiden van jazz bij de Kolonie gegeten. Lekker gamba's gemaakt door Cas gegeten :-) Zometeen mijn baby-nichtje Sterre een bezoekje brengen! Veel plezier in Namibië. Kus

  • 03 Juni 2006 - 12:34

    Charlotte:

    Hee Annelies,

    Succes met je tentamens deze week. Wanneer ga je terug naar huis?

    Vic Falls ben ik geweest is echt super!

    Liefs charlotte

    p.s. graag nog een paar verslagen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Annelies
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 16736

Voorgaande reizen:

20 Januari 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: